WIE BEN IK
Ik rijd sinds de winter van 1977 motor. Mijn allereerste tweewieler was een SUZUKI GT 550, 3 cilinder. Nog steeds als ik de foto van deze motorfiets zie dan weet ik dat ik ooit de goede beslissing heb genomen om actief te gaan motorrijden.
Ik was net 18 toen ik met deze Suzuki begon te rijden. Daarna kwam er een Suzuki GS 550, Kawasaki Z 650 , Kawasaki Z650SR, Kawasaki Z 900, Yamaha DOHC 750, Yamaha XJ 900, Yamaha Diversion 900 (2x) Yamaha FJR 2005, 2008, 2011, 2014 en nu de FJR 1300 AS 2016. Deze 5 FJR-en zijn allemaal midnight black.
Met dit laatste type motor heb ik mijn opleiding tot motorrijinstructeur doorlopen (wel met de koppelingversie!) en ben als hoofdtaak bezig met voortgezette rijtrainingen. Dit meestal met een kleine club vrouwen of af en toe ook mannen in de duitse Eifel. Lekker samen rijden, genieten van de mooie natuur, prachtige wegen en vooral de heerlijke bochten.Dit is mijn huidige motor waarmee ik super heerlijke vakanties heb gereden op de meest bekende europese bergwegen. o.a. de Dolomieten, Pyreneeen, Oostenrijkse, Zwitserse en Franse Alpen, Schotland, Ierland en de USA. Duitsland is de favoriete bestemming voor de weekenden waarbij de Eifel en Sauerland regelmatig worden bezocht.
Kwalificaties en ervaringen
KWALIFICATIES
Gediplomeerd ambulancechauffeur (na 28 jaar met vervroegd pensioen, FLO)
Gediplomeerd rijinstructeur IBKI/Innovam A/BE
Rijinstructeur Regionale Ambulance Voorziening Zuidoost Brabant
Gediplomeerd rijinstructeur OGS+ PROcentrum Eindhoven
Rijinstructeur Stichting Wensambulance Brabant
Instructeur Eerste Hulp en reanimatie
Instructeur STOP DE BLOEDING
*********
ERVARINGEN
Ik heb rijtrainingen verzorgd voor ruim 120 collega's van de spoedambulance, ambulance besteld vervoer, centrale huisartsenpost, Rapid Responders ambulancezorg, Officieren van Dienst ambulancezorg, vrijwilligers wensambulance. Tevens het afnemen van intakes voor potentiele nieuwe collega's.
Ik heb rijtrainingen voor de motor verzorgd op aanvraag van - en samen met mijn fanatieke motorvrienden van de Koninklijke Mareschaussee die zelf de website http://www.motorrijvaardigheidstraining.nl/ hebben. Bij drukte spring ik bij.
Zelf verzorg ik het meest rijtraingen op individuele basis of met kleine groepen motorrijdende meiden die in hun eigen tempo plezier aan het rijden willen gaan ervaren en daarbij ook nog de nodige technieken willen meepikken om meer ontspannen te kunnen rijden in een groep.
Aan dat laatste schort het vaak omdat zij de "groep" niet kunnen bijhouden. Dit zorgt er voor dat de meiden afhaken. Doordat we met elkaar op pad gaan, ontstaat er een wij-gevoel en zorgt dat voor inzicht in hun eigen kunnen en daardoor de wil dit op een hoger nivo te willen tillen. Doelgericht gaan we samen te werk waarbij ik op een creatieve manier adviseer en coach op rijstijl en het beste uit de deelneemster probeer te halen op verantwoorde wijze met de nodige tips en tops. Geen pottenkijkers, geen ongewenste goede adviezen van de andere rijders etc.
Met als uiteindelijk doel dat aan de eerst volgende rit weer met plezier kan worden deelgenomen waarbij hun partner/vriend ook meerijdt.
Deze voortgezette rijtrainingen zijn o.a. bedoeld voor mensen die langere tijd niet meer hebben gereden, of voor zogenaamde "her-intreders". Ook voor mensen die net hun motorrijbewijs hebben behaald en onder begeleiding eens een toertocht willen maken en meer te weten willen komen over stuur-, kijk- en bochtentechnieken.
Doodat ik in 2012 door de Motorbeurs Utrecht verkozen ben tot Motorvrouw van het jaar ga ik tegenwoordig nog meer dan voorheen met groepen meiden op pad. Door met de motorrijdster en evt. haar partner in gesprek te gaan probeer ik een probleemanalyse te maken en vervolgens op maat een training te verzorgen. In mijn dagelijkse werk als ambulancechauffeur en rijinstructeur bijzonder weggedrag heb ik een ruime ervaring kunnen opbouwen op het gebied van coaching en feedback. Mijn motto hierbij is dat waar gelachen wordt, goed wordt gewerkt!
Kortom ik probeer een ontspannen sfeer te creeeren zodat het leerrendement het hoogst zal zijn.
Met een positieve instelling probeer ik te enthousiasmeren en motiveren. Dit samengevoegd met kennis en een brok ervaring waarmee ik een leerzame trainingsdag kan verzorgen.
Op verzoek bestaat altijd de mogelijkheid om 1 op 1 een training te verzorgen.
Of bijv. wanneer u als koppel (echtpaar of anderszins) met ieder een eigen motor beter met elkaar op pad wil gaan. Meer een eenheid zijn op reis....
Voor informatie kunt u mij het beste mailen. Ik kan namelijk tijdens het motorrijden geen telefoon beantwoorden. Wanneer uw telefoonnummer aan de email is toegevoegd zal ik zo spoedig mogelijk contact opnemen.
De trainingsmomenten kunnen worden afgesproken op iedere dag van de week indien gewenst. Ik ben niet aan het weekend gebonden.
Inhoud
- Voortgezette rijtrainingen
- Referenties nav rijtrainingen
- Bravok (controle motor voor het rijden)
- Nieuwe rijbewijsregels
- Verkeersregels Nederland
- Verkeersregels in het buitenland
- Samenspel in de file
- Motor optillen na een val
- Toertocht 12.08.2017
Nieuws
18.08.2017
Interview Omroep Brabant....
21.07.2017
Intervieuw Moto 73 Zomerspecial....